1879 - 2019: 140 jaar Lechler

Europa's nummer 1 op het gebied van straalpijptechnologie viert dit jaar zijn 140e verjaardag. Sinds de oprichting van Lechler in 1879 heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een wereldspeler die nog steeds zijn wortels heeft in Metzingen.

[Translate to Netherlands - Dutch:] 140 Jahre Lechler

Ongeveer 350 medewerkers bij het moederbedrijf en ongeveer hetzelfde aantal bij de 14 internationale dochterondernemingen maken Lechler tot de op één na grootste nozzlefabrikant ter wereld van vandaag.

Lechler: Spuittechniek met precisie

Overal waar vloeistoffen in een bepaalde vorm moeten worden gespoten of verneveld, worden sproeiers van Lechler gebruikt - bijvoorbeeld in de levensmiddelen- en drankenindustrie, de chemische industrie, de staalindustrie, de milieutechniek of de landbouw. Milieubescherming speelt een steeds belangrijkere rol. Zo zorgen Lechler-sproeiers voor schone uitlaatgassen op schepen, dragen ze bij aan de reductie van C02 in de staalproductie of voorkomen ze het onnodige gebruik van pesticiden in de landbouw.

Investeringen in de toekomst

Met talrijke investeringen in het hoofdkantoor in Metzingen, maar ook in de dochterondernemingen, zet Lechler de koers uit voor een succesvolle toekomst van het bedrijf. In Metzingen wordt momenteel gewerkt aan plannen voor een nieuw logistiek centrum, dat begin 2021 klaar moet zijn. In China en India breidt Lechler momenteel zijn productiecapaciteit uit om aan de vraag op de Aziatische markt te voldoen.

Met de Lechler-stichting, die talrijke liefdadigheids- en sociale projecten in de regio Neckar-Alb en daarbuiten ondersteunt, neemt Lechler GmbH ook haar sociale verantwoordelijkheid op zich. Reeds de oprichter van de onderneming Paul Lechler introduceerde de zogenaamde "tienden" als sociale bijdrage, die vandaag de dag nog steeds bij Lechler geldt.

Met een vrolijk feest voor alle medewerkers en hun gezinnen werd begin juli de 140-jarige op het bedrijfsterrein in Metzingen naar behoren gevierd. Naast een onderhoudend voorprogramma met muziek, kinderprogramma en straatkunst werden vele anekdotes uit de lange bedrijfsgeschiedenis uitgewisseld over eten en drinken.