Informatie over het overlijden van Prof. Walter H. Lechler

De managing partner van Lechler GmbH, professor Walter H. Lechler, is helaas op donderdag 17 mei 2018 op 75-jarige leeftijd overleden. Zijn dood kwam plotseling en onverwacht voor zijn familie, vrienden en alle medewerkers.

Prof. Walter H. Lechler

Professor Lechler was een uitmuntende en uiterst succesvolle ondernemerspersoonlijkheid die veel verder ging dan Ermstal. Naast zijn functie als directeur van Lechler GmbH was hij jarenlang voorzitter van de Raad van Commissarissen van ElringKlinger AG. Professor Lechler was altijd bijzonder bezorgd over de sociale verantwoordelijkheid, niet alleen voor zijn medewerkers. De Lechler Stichting steunt jaarlijks vele liefdadigheids- en sociale projecten tot ver buiten de regio.

Bij professor Lechler hebben de medewerkers van Lechler GmbH niet alleen hun geliefde baas verloren, maar ook een persoon die altijd verder keek dan de horizon en altijd een open oor had voor elk individu.

Op zijn vooruitziende manier heeft professor Lechler de afgelopen jaren voorzorgsmaatregelen genomen voor het voortbestaan van zijn bedrijven en heeft hij zorg gedragen voor het geval dat hij zou overlijden. In dit opzicht is het bedrijf goed gepositioneerd en is de koers voor de toekomst van de Lechler Groep uitgezet.