Lechler tweemaal geëerd met EIMA Mention Award 2022

De winnende modellen van de technische innovatiewedstrijd EIMA 2022 van dit jaar werden op 5 oktober gepresenteerd in het Palazzo Re Enzo in Bologna. Onder de in totaal 62 bekroonde innovaties bevonden zich de Lechler XDT en VR landbouwsproeier. Op de EIMA (9 – 13 november 2022) worden deze sproeiers tentoongesteld in de Quadriportico in het centrum van het expositiecentrum.

Op elke EIMA sponsort FederUnacoma een wedstrijd om prijzen toe te kennen die de waarde verhogen van innovatieve producten die door fabrikanten van de sector ten dienste van de land- en tuinbouw worden voorgesteld en die avant-gardistischer zijn op het gebied van productiekwaliteit, veiligheid en milieuduurzaamheid.

Dr. Robert Heinkel (Manager Development & Engineering Agricultural Division Lechler GmbH) receives the award from Alessandro Malavolti (President FederUnacoma)
Dr. Robert Heinkel (Manager Development & Engineering Agricultural Division Lechler GmbH) ontvangt the award van Alessandro Malavolti (President FederUnacoma).

De twee bekroonde landbouwsproeiers die Lechler sinds 2022 in zijn productportfolio heeft zijn de

• VR-sproeier voor vloeibare meststoffen met variabel debiet en een uiterst gelijkmatige zijdelingse verdeling tot vijf ISO-spuitmaten. Volgens de jury ligt de innovatie hier in het specifieke ontwerp van de sproeier en zijn sluitsysteem van plaatstaal. De voordelen liggen in het grotere debietbereik met verbeterde nauwkeurigheid en verbeterde uniformiteit van de druppelafmetingen over het drukbereik.
  • XDT twin flat spray nozzle als een extreem driftreducerende twin flat spray nozzle over het gehele drukbereik met een symmetrische twin flat spray met 40°/40° naar voren/achteren. Volgens de jury ligt hier de oplossing van een dubbele vlakke sproeier van 130° met grove tot ultragrove druppelgrootte die nog niet eerder op de markt verkrijgbaar was. Hij is ook geschikt voor Pulse Width Modulation (PWM) aangezien hij niet gebaseerd is op het Venturi-effect. Het belangrijkste voordeel van de XDT-sproeier is de geringere impact op het milieu.