Overlijdensbericht

De voormalige directeur van Lechler GmbH in Metzingen, Guido Kunzmann, is op 55-jarige leeftijd na een langdurige ziekte overleden.

Guido Kunzmann

Kunzmann begon zijn carrière bij Lechler in december 1997 als area sales manager in de exportafdeling, nadat hij lucht- en ruimtevaarttechniek had gestudeerd en de eerste beroepservaring had opgedaan in de externe verkoop.

Met zijn grondige vakkennis, uitstekende Engelse vaardigheden en zijn enthousiasme voor andere culturen reisde hij vooral door de Aziatische wereld en verwierf hij nieuwe klanten, vertegenwoordigers en orders voor Lechler. Vanaf 2002 gaf de beherend vennoot, Prof. Walter H. Lechler, hem de opdracht een dochteronderneming in China op te richten.

Het startschot met de oprichting van het bedrijf in 2004 was het begin van een lang succesverhaal van Lechler in China, dat werd voortgezet met de oprichting van een productiebedrijf in 2008 en de herstructurering van het Chinese bedrijf met de nieuwe vestiging in Jintan.

Als global division manager was Guido Kunzmann vanaf 2005 verantwoordelijk voor de divisie Industrial Nozzles. In 2010 benoemde Prof. Lechler hem vervolgens tot Managing Director en leidde het bedrijf zij aan zij met hem. In de daaropvolgende jaren was Kunzmann verantwoordelijk voor steeds meer divisies en kreeg hij de volledige operationele verantwoordelijkheid voor de Lechler Groep.

Als directeur nam hij beslissingen met vooruitziende blik, inlevingsvermogen, doorzettingsvermogen en karakter. Daarbij betrok hij steeds de betrokken divisies, managers en medewerkers en delegeerde taken en droeg verantwoordelijkheid over met veel vertrouwen.

Met de wetenschap van zijn ongeneeslijke ziekte heeft Guido Kunzmann met grote vooruitziende blik en persoonlijk afzien zijn functie als algemeen directeur eind 2021 neergelegd en op ordentelijke wijze overgedragen aan het huidige management.

Hij schiep de voorwaarden voor een succesvolle en menselijke voortzetting van Lechler GmbH en de Lechler Groep wereldwijd in de geest van de in 2018 overleden Prof. Lechler. Als adviseur stond hij de directie tot het laatst toe terzijde.

Guido Kunzmann heeft bij Lechler vele sporen achtergelaten. Hij heeft gedurende een lange periode tal van medewerkers begeleid: als mentor, manager en adviseur, als collega, compagnon en vriend.

Kunzmann was ook altijd een aanspreekbare contactpersoon voor de omgeving van Lechler GmbH in Metzingen. Zo had hij vele contacten met het stadsbestuur in het kader van talrijke bouwprojecten van het bedrijf. Ook nam hij regelmatig deel aan de Metzingen Business Talks en wisselde hij ideeën uit met de managers van de Metzingense bedrijven.

Tijdens de jaarlijkse persbriefing informeerde Kunzmann de plaatselijke dagbladen steeds met openheid en transparantie over de economische situatie van de sproeinozzle fabrikant uit Metzingen, die zich onder zijn leiding tot een van de aantrekkelijkste en betrouwbaarste werkgevers in het Ermsdal en daarbuiten heeft ontwikkeld.

Guido Kunzmann laat zijn vrouw en dochter achter.

Naar overzicht